loading
facebook
  • MAHARA CLUB - Red Sea Hotels Törzsutas Program - www.maharaclub.com

  • HA EGYIPTOM, AKKOR ETI!

  • SZENZÁCIÓS ELŐFOGLALÁSI ÁRAK A TÉLI UTAKRA!

  • ETI & RED SEA SZÁLLODÁK– MÁR MARSA ALAMBAN IS!

  • Hurghadán, Makadi Bay-en ÉS MÁR Sharm el Sheikh-en is magyar nyelvű idegenvezető!

  • Budapesti és bécsi kedvezményes parkolási lehetőségért érdeklődjön irodánkban!

  • Grand Hotel Hurghada 4*, all inclusive ellátással, december 3-i budapesti indulással már 67 200 HUF/fő ártól!

  • ETI - ezt megengedhETI!

  • A Red Sea Hotellánc kizárólagos képviselője Magyarországon!

Keresés & Foglalás


Service-Vonal
0036 1 235 0901
Információ&Foglalás
Hétfő-Péntek 09:00-18:00

Hasznos információk

BEUTAZÁSI SZABÁLYOK

Magyar állampolgárok a belépéstől számított 6 hónapig érvényes úti okmány (útlevél) birtokában vízumkötelesen utazhatnak be Egyiptomba. Helyi képviseletünk a CET a repülőtéren külön pulttal segít Önöknek a gyors vízumügyintézésben, melyet kizárólag a helyszínen 28 €/fő árért megvásárolhatnak. A vízum egyénileg is beszerezhető az Egyiptomi Nagykövetség Konzuli Osztályán vagy a repülőtéren érkezéskor, amely esetben azonban a vízum hiányából eredő következmények a vízummal nem rendelkező utast terhelik. Nem magyar állampolgárok vízumkötelezettségével kapcsolatban javasoljuk, hogy forduljon a területileg vagy állampolgárságuk szerint illetékes konzulátushoz, nagykövetséghez vagy külképviselethez. A be- és kiutazási szabályok be nem tartása, az országok vízumpolitikája miatt elutasított, vagy elhúzott vízumkiadás miatti problémák és az abból eredő költségek és következmények az utast terhelik.
 
Repülőúttal kapcsolatos információk
Az összes általunk kínált repülőutat neves légitársaságokkal bonyolítjuk. A nemzetközi légi közlekedésben szokásos előírások és egyezmények alapján irodánk fenntartja az indulási hely, idő, a repülési útvonal, a közbenső leszállások, a légitársaság kiválasztása, a repülőgép típusa és a repülési terv változtatásának jogát. Az érvényes pontos indulási és érkezési időpontokat az úti okmányaik tartalmazzák.
Technikai vagy szervezési okokból változhat a repülőgép típusa és útvonala, de megtörténhet az is, hogy a kiírt desztinációk között le kell szállnia a repülőgépnek.
Az ETI repülőgépes utazásainak első és utolsó napjai utazási napok, nem pedig nyaralási napok. Azzal sem lehet számolni, hogy az indulás a délelőtti órákban lenne, a visszautazás pedig az esti órákban. Az odautazás esti járat esetén az első éjszakába, a hazautazás reggeli járat esetén az utolsó éjszakába nyúlhat. A repülőgép indulási ideje néhány órával a tervezett időpont előt is megváltozhat, a késések pedig egészen gyakoriak az utóbbi években, amit nemcsak a kedvezőtlen időjárási viszonyok okozhatnak, hanem technikai problémák is, elsősorban a légifolyosók túltelítettsége. Irodánk és a légitársaságok azon munkálkodnak, hogy a lehető legnagyobb mértékben kizárják ezeket a zavaró tényezőket, de ha mégis előfordulna, hogy a repülőgép indulási ideje megváltozik, illetve késik, szíves megértésüket kérik. A menetrendváltozásból, késésből eredő kellemetlenségekért az ETI nem vállal felelősséget. Az esetleges változásokról az ügyfeleket azonnal tájékoztatjuk. A charter légitársaságok menetrendjének alakulására az utazási irodának nincs ráhatása, azokat a légitársaságok maguk alakítják.
Az utasnak figyelembe kell vennie a jelentős késés, vagy menetrendváltozás előfordulásának lehetőségét az átszállások, a lakóhely-reptér transzfer megszervezésénél, a szabadságok tervezésénél és a kereskedelmi határidők betartásánál, ezen okok miatt bekövetkező kárért utazási irodánk nem tud felelősséget vállalni.
POGGYÁSZ
A csomagokért a repülőút ideje alatt a légitársaság vállal felelősséget. Ha a poggyász megsérül, vagy elvész, a megérkezés után azonnal jelenteni kell a repülőtéren a megfelelő helyen, ahol jegyzőkönyvet vesznek fel (P.I.R.), amelyre szükség lesz a légitársasággal folytatott további tárgyalások során. A kárigényt az utasnak a légitársaságnál kell benyújtania.
A szigorú reptéri előírások nem teszik lehetővé, hogy reptéri kollégánk a repülőtéren áthaladjon az útlevél-ellenőrzésen, tehát a tranzitváróban már nem lehet az utasokkal. Csak az indulási, vagy érkezési csarnokba kísérheti Önt.
A budapesti indulást megelőző reptéri találkozó 2 órával a repülőgép indulása előtt van, ahol képviselőnk várja Önöket.
A poggyászok súlyhatára légitársaságonként változó. A részletekről kérjük, érdeklődjön az irodában. A repülőre felvihető poggyászok hatályos biztonsági előírásaival kapcsolatban a budapesti repülőtér weboldalán, a www.bud.hu oldalon tájékozódhatnak.
ETI-SERVICE
Érkezéskor a reptéren utasainkat idegenvezetőnk várja (Hurghada/Makadi Bay esetében magyarul beszélő), akinek segítségével kényelmesen megérkeznek a szállodába. A nyaralás elején helyi képviselőnk információs találkozót tart, ahol tájékoztatja az utasokat minden fontos tudni­valóról, illetve a fakultatív programlehetőségekről. Az információs találkozón való részvétel nagyon ajánlott. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy Sharm El Sheikh, El Quseir, Port Ghalib és Marsa Alam esetében idegenvezetőnk korlátozottan (csak telefonon) áll rendelkezésre.
 
KIRÁNDULÁSOK
Kérjük, vegyék figyelembe az egyiptomi jogszabályokat a kirándulások és a transzferek esetén. Az egyiptomi előírásoknak megfelelően minden kirándulást csak az állam által jóváhagyott kirándulásszervezőkön és transzferes cégeken keresztül lehet foglalni. Az engedély nélküli, vagy privát utazások foglalása törvényileg tilos. Kérjük, vegyék figyelembe, hogy helyi partnerünk, a Cairo Express Travel (CET) kollégák által kínált kirándulásokat nem az ETI szervezi, hanem kizárólag és közvetlenül a CET alkalmazásában álló magyar nyelvű idegenvezetőnél foglalhatóak. Ezeket az utakat a CET szervezi és értékesíti, így ezeknél a foglalásoknál közvetlenül velük köt szerződést az utas.
 
Szállás
Háromágyas/négyágyas szobák: Legtöbbjük két ággyal és pótágyakkal kialakított, amelyek nagysága és kényelme nem egyezik meg minden esetben a megszokott normál szobákéival. Pótágy: A pótágy, kanapé és a kihúzható ágy (szekrényágy) nem nyújtja egy normális méretű ágy kényelmét - keskenyebbek és rövidebbek ( < 190 cm), mint a normál ágyak - ezeket gyermekek számára ajánljuk. Egyágyas szobák: Általában nem felelnek meg a kétágyas szoba standardjának. Részben kisebbek és hátrányosabb elhelyezésűek.
Szálloda fekvése: A szálloda fekvésénél a főbejárat vagy a központi épület és a tengerpart illetve a strand hozzávetőleges távolságát tüntettük fel. Tengerre néző/oldalról tengerre néző: Ezek a szobák/apartmanok a tenger felé néznek, de a közvetlen tengerre való kilátást egyes esetekben természeti vagy építészeti képződmények akadályozhatják. Tenger oldalán: A "tenger oldalán" megjelölés nem jelent tengerre néző szobát, csak azt, hogy a szoba az épület tenger felőli részében helyezkedik el.
Szállás példa: A szállodák leírása mellett található "szállás példa" fényképek tájékoztató jellegűek, általában egy standard/normál vagy az ajánlataink között szereplő szobát ábrázolnak (néhány esetben konkrétan utalunk a szoba típusára is). A foglalható szobák pontos adottságaira a szöveges leírás az irányadó, és azok a helyszínen a fekvés, a méret, a berendezés tekintetében egyaránt eltérhetnek a képen látható szobáétól.
 
A repülőgép menetrendjéből fakadó esetleges késői érkezés, vagy korai indulás miatt igénybe nem vett szállodai szolgáltatások díját (tartózkodás, étkezés) a szállodák sem az utasoknak, sem az utazási irodának nem fizetik vissza. A szállodák a megrendelt szolgáltatásokat a repülőgép érkezésétől és indulásától függetlenül biztosítják. A szállás és az ahhoz kapcsolódó ellátás mereven összetartozó két szolgáltatás, amit a szállodák együtt biztosítanak.
 
Szobabeosztás
A szobabeosztás a lefoglalt szobatípuson belül mindig a szálloda részéről történik. Erre vonatkozóan nekünk, mint utazásszervezőknek nincs befolyásunk. A kívánságokat szívesen továbbítjuk a szálloda felé, de ezek teljesítéséért garanciát nem tudunk vállalni.
Ellátás
A büférendszerű étkezés választéka és minősége a szálloda kategóriájától és a helyi szokásoktól függ. Egy foglaláson belül csak azonos ellátás foglalható. ALL INKLUSIVE: Egyes szállodákban a részvételi díj már sok helyszíni szolgáltatást is tartalmaz, mint pl.: teljes ellátás büférendszerben, snack-ételek napközben, italfogyasztás, délutánonként kávé, tea és sütemény illetve különböző sportolási lehetőségek (pontos információk erre vonatkozóan a szállásleírásokban). Az ALL INKLUSIVE szállodákban a vendégek egy karszalagot kapnak (melyet a tartózkodás ideje alatt állandóan hordaniuk kell), amely feljogosítja őket az ingyenes szolgáltatások igénybevételére. Az ALL INKLUSIVE szolgáltatások a check out időpontjáig vehetők igénybe. A fél- illetve teljes panziós és az ALL INKLUSIVE ellátás ellenkező jelzés hiányában a megérkezés napján vacsorával kezdődik, és a hazautazás napján reggelivel zárul. Az étkezési szolgáltatásokat nyújtó éttermekben általában reggel 7.00 órától vehető igénybe a reggeli és este 22.00-23.00 óráig vehető igénybe a vacsora. Az itt írt időpontokat követő/megelőző érkezés/indulás esetén étkezési szolgáltatások elmaradhatnak. A repülőgépen kapott ellátás minden esetben a szolgáltatás részét képezi. A légiközlekedés speciális körülményei és szabályai miatt a megadott indulási/érkezési időpontok módosulása illetve gépkésés is bekövetkezhet, ezért előfordulhat, hogy az oda- illetve a hazautazás kapcsán az éjszakai pihenés időtartama csökken. A rendelkezésre álló, de utasunk érdekkörében felmerült okból igénybe nem vett, elmulasztott szolgáltatás pótlására, értékének visszatérítésére nincs lehetőség.
A bárok és éttermek nyitvatartási idejéről, valamint a további feláras szolgáltatásokról érdeklődjön a helyszínen. Felhívjuk figyelmüket, hogy egyes éttermekben ajánlott előre asztalt foglalni és a különleges fogások csak felár ellenében rendelhetőek.
ÉTKEZÉS
Mint a legtöbb déli országban, itt is csak főzött, vagy sült ételek fogyasztása tanácsos. Az egyiptomi csapvíz nem iható, azonban mosakodásra alkalmas.
 
UTASKÍVÁNSÁGOK
A foglaláskor megadott speciális kívánságokat továbbítjuk a célterületre illetve a szolgáltatókhoz, de hangsúlyoznunk kell, hogy ezek elbírálása kizárólag a szolgáltató hatáskörébe tartozik, az utazásszervező ezek teljesítésére semmiféle garanciát nem tud vállalni.
HELYSZÍNI PANASZOK KEZELÉSE
Panaszaikat, kifogásaikat minden esetben azonnal jelezni kell a helyszínen. A helyszínen felvett jegyzőkönyv nem helyettesíti az utazási feltételeinkben foglalt írásos panasz- és kárigény bejelentést az utazásszervező felé, melyet az utazás befejezését követő 8 napon belül lehet benyújtani, és nem jelenti az utazás-szervező felelősségének elismerését.
Nyaralása alatti módosítási (időtartam, szobatípus, ellátás, szállodacsere, stb.) igényével kapcsolatban keresse magyar nyelvű helyi képviselőnket, aki a lehetőségekhez mérten segít kívánságát teljesíteni. Az ezzel kapcsolatos költségeket (különbözet, felár, módosítási díj, szálláscsere esetén a transzferköltség vagy a foglalt szálloda által számlázott lemondási díj, stb.) a helyszínen kell rendeznie. Amennyiben úgy dönt, hogy korábban hazautazik, a hátralévő időre vonatkozó szállás és ellátás költségét nem áll módunkban visszatéríteni. Az Utas szállodával szóban történő megállapodása az Utazási Irodát nem kötelezi semmire. Kérjük, vegye tekintetbe, hogy a más járatokra vonatkozó módosítás többletköltséggel jár.
LÉGKONDICIONÁLÁS
A szállodákban általában központilag szabályozzák a klíma üzemelésének rendjét, így irodánk nincs arra hatással. Előfordul, hogy a közös helyiségekben csak időszakosan, vagy egyáltalán nem működtetik. A szobában a légkondicionálás bizonyos esetekben a kulcskártya használatával egyidejűleg működik, így távozáskor kikapcsol. A légkondicionálás esetleges meghibásodásáért, túlzott használatáért vagy gyenge működéséért irodánk nem felel, azok működtetése a szálloda saját hatáskörébe tartozik, használata a vendég saját felelősségére történik. A berendezések működésük közben zajt okozhatnak.
 
NYELV
Egyiptom hivatalos nyelve az arab. A nagyobb városokban és a turisztikai központokban általában beszélnek angolul, franciául és németül.
 
PÉNZNEM
Egyiptomi font (LE)
 
FÉNYKÉPEZÉS
Egyiptomban a repterek és a katonai létesítmények fotózása, valamint filmezése tilos! Ha helybeli embereket szeretnének fotózni, még a fotózás előtt szükséges megkérdezni tőlük, hogy készíthető-e róluk fénykép. A legtöbb látnivalónál és a múzeumokba való belépéskor a fényképezés és filmkészítés szigorúan tilos; belépés előtt sok esetben a fényképezőgépet, vagy a kamerát a bejáratnál le kell tenni. Éppen ezért azt javasoljuk, hogy a kirán­du­lások előtt a kamerákat és fényképezőgépeket inkább hagyják a szálloda széfjében, ezzel is elkerülve a bejáratoknál való leadást, vagy azt, hogy a kamerát és a fényképezőgépet a buszon felejtsék.
 
LÁTNIVALÓK
A templomok és múzeumok látogatása során szeretnénk megkérni Önöket, figyeljenek oda arra, hogy viselkedésük a hely szellemének megfelelő legyen. Kérjük, hogy a falakat, az ősi szobrokat és a kiállítási tárgyakat ne érintsék meg! Kérjük, ne gyűjtsenek köveket, vagy egyéb berendezési tárgyakat! Kérjük, ügyeljenek a járdákra, megfelelő cipő viselése ajánlott. Ha egyes helyszíneken imádkozás, vagy egyéb istentisztelet zajlik, a körutazások alatt bizonyos templomokat vagy múzeumokat így csak kívülről tudunk megtekinteni, ezért előre szeretnénk kérni szíves megértésüket! A templomokban megfelelő öltözet viselése ajánlott (rövid szoknya, vagy nadrág viselése tilos).
 
JÁRULÉKOS KÖLTSÉGEK
Kérjük, vegyék figyelemben hogy a helyi alkoholos italok általában, az importált/külföldi italok pedig különösen drágák Egyiptomban.
 
VÉDŐOLTÁSOK
Szeretnénk felhívni szíves figyelmüket arra, hogy minden külföldi út előtt, a saját biztonságuk érdekében szükségszerű a hepatitisz A, a tetanusz, a diftéria és a gyermekbénulás elleni oltás. Továbbá ajánlott gyomor- és bélfertőzés elleni gyógyszereket magukkal vinniük az útra. Kérjük, hogy az aktuális előírásokról és ajánlásokról tájékozódjon a Külügyminisztérium honlapján. A saját egészségének megóvásáért az ETI nem vállal felelősséget. Kérjük, minden esetben tartsák be a megfelelő higiéniás előírásokat.
 
ORVOSI ELLÁTÁS
Egyiptomban az orvosi ellátás biztosított. A turisztikai központokban többnyire angolul és németül is beszélő orvosok, valamint képzett gyógyszerészek állnak rendelkezésre. A nagyobb szállodákban ügyeletes orvos található. Az orvosi ellátás állami felügyelet alatt áll, és leginkább a közép európai viszonyokhoz hasonlítható.
Szállodai besorolás
A katalógusban megadott szállodák besorolása megegyezik a hivatalos, egyiptomi szállodai besorolási feltételekkel, amit az Egyiptomi Szálloda Szövetség szigorú szabályai szerint rangsorolnak. Az Egyiptomi Szálloda Szövetség független vizsgálókkal rendszeresen ellenőrizteti, hogy a megadott előírásoknak megfelelnek-e a szállodák.
 
MOBILTELEFON
A mobiltelefonok bevitele az országba engedélyezett. A díjakról tájékozódjon szolgáltatójánál. A hálózati lefedettség a turisztikai központokban jó, távolabbi helyeken azonban nem optimális. 
 
WIFI
A Red Sea szállodák lobby részében ingyenes WIFI szolgáltatás áll vendégeink rendelkezésére. Azonban szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy a hálózat minősége és kiépítettsége nem egyezik meg az európai standard-ekkel, ennek következtében előfordulhat, hogy a szolgáltatás átmenetileg szünetel vagy nagyon lassan működik.
 
KÖZLEKEDÉS
Az egyiptomi közlekedést nem lehet összehasonlítani az európai forgalommal és közlekedési gyakorlattal. Ebből adódóan sajnos a múltban többször történt buszbaleset, és egyéb közlekedési baleset. Természetesen számunkra az Ön biztonsága a legelső. Ezért csak olyan transzfer vállalatokkal működünk együtt, melyek sofőrjei betartják a pihenő időt és betartják a megfelelő, biztonságos vezetés feltételeit. A tömegközlekedés Egyiptomban jól kiépített. A városokban a taxi és a gyűjtő-taxi kedvező közlekedési lehetőség.
 
HELYI IDŐ
Az időeltolódás Egyiptom és a közép- európai idő között nyáron és télen is plusz 1 óra. (kivéve: április és október, mert akkor a különbség 0 óra)
 
VALLÁS
Egyiptomban az államvallás: az iszlám. A kopt keresztények a második legnagyobb hit közösséget alkotják. A Ramadán (a böjti hónap) az iszlámban szent hónapnak számít. A hívő muszlimok napfelkeltétől napnyugtáig böjtölnek. A ramadán, akárcsak a húsvét, minden évben más hónapra esik. Ramadán hónapban előfordulhat, hogy a hivatalos előírások miatt bizonyos helyek bezárnak, ezért a körutazás programja megváltozhat.
 
ÉTTERMEK
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a szállodák éttermeiben öltözködési előírás van érvényben. A többi szállodai vendéget, illetve a személyzetet is zavarhatja a nem megfelelő öltözet (pl. sportruha vagy fürdőruha). Kérjük, hogy ezeket az előírásokat szíveskedjenek figyelembe venni.
 
BORRAVALÓ
Egyiptomban az alacsony kereset miatt fontos a borravaló. A számla végösszegének 5-10 %-át illik odaadni borravalóként a felszolgálóknak.
 
ÁRAM ÉS VÍZELLÁTÁS

Egyiptomban a közműellátás áram- és vízszolgáltatása néha akadozhat. A szállodákban kötelező a 110/220 V. euro-szabványos csatlakozó.